La Plenitud de Mozart

EL DIRECTOR
Alfred Cañamero

 

Nascut a Barcelona, va iniciar els estudis de cant, piano, violí i orgue amb el pare Ireneu Segarra a l’Escolania de Montserrat i els va continuar amb Manuel Oltra, Benet Casablancas, Josep Soler, Enric Ribó, Pierre Cao, László Heltay, Albert Argudo i Antoni Ros-Marbà. Va cursar els estudis superiors de Direcció d’Orquestra, Composició i Instrumentació.

Actualment dirigeix la Coral Mixta d’Igualada, la Coral Guisla de Caldes de Montbui, el Cor Groc de Barcelona i la Coral Art i Cultura del Canyet. També és professor al Conservatori Professional de Dansa de l’Institut del Teatre. Va ser titular de la Coral Càrmina de Barcelona i del Coro de la Sociedad Musical de Sevilla, entre altres formacions.

És sovint convidat per formacions de tot l’Estat espanyol com, per exemple, l’Orquestra Simfònica de Vallès, la Real Orquesta Sinfónica de Sevilla, la Cobla Sant Jordi – Ciutat de Barcelona, la Banda Municipal de Barcelona, l’Orquestra de Cambra de Granollers, l’Orquestra de Cambra Gonçal Comellas, l’Orquesta Barroca del Conservatorio de Granada i l’Orquestra Terrassa 48.

Entre els darrers programes que Cañamero ha dirigit trobem la Misa espiritistade Robert Clerc, els Liebeslieder de Johannes Brahms, l’Stabat Mater de Joseph Haydn, el Glòria en re major d’Antonio Vivaldi, el Rèquiem de Charles Gounod, el Rèquiem de Domenico Cimarosa, La dama de Shalott de Jordi Domènech, El Messies de George F. Handel i la Passió segons sant Lluc de Georg Ph. Telemann.

ELS SOLISTES
Mireia Tarragó, soprano

 

Aquesta jove soprano va néixer a Tarragona l’any 1995. Ha rebut tres vegades la beca de la Fundació Victòria de los Ángeles i va fer el curs superior de cant i el màster d’interpretació de lied a l’ESMUC, que va acabar amb el màxim reconeixement.

Actualment forma duo amb la pianista Carmen Santamaría, amb qui fa recitals de cançó arreu del territori espanyol en els quals dona a conèixer obres desconegudes de compositores. També han estrenat recentment el seu primer disc en homenatge a la figura del compositor càntabre Arturo Dúo Vital.

En el camp operístic ha fet personatges com la Contessa di Ceprano del Rigoletto de Verdi sota la batuta d’Óliver Díaz, compartint escenari amb Àngel Òdena, Antonio Gandía i Sabina Puértolas. En repertori té personatges com Lucy de The Telephone de Menotti, Micaela de Carmen o Lauretta de Gianni Schicchi.

Ha interpretat el paper de soprano solista en El Pessebre de Pau Casals i en El Messies de Handel.

Ha guanyat diversos premis, com ara el Catalunya Musica, dins el cicle El Primer Palau, i el premi a la millor intèrpret de lied del Concurs Germans Pla, Ciutat de Balaguer.

Eulalia Fontova, mezzosoprano

 

Nascuda a Badalona, va començar els estudis musicals al conservatori de la mateixa ciutat com a pianista; més tard s’especialitzaria en cant, i acabaria la formació a l’ESMUC amb matrícula d’honor.

Col·labora habitualment amb la Capella Reial, dirigida per Jordi Savall; el Cor de Cambra del Palau de la Música, i altres grups com la Hispano Flamenca, el conjunt de violes In Nomine, dirigit per Sergi Casademunt, i l’Orquesta Barroca de Sevilla, amb els quals ha enregistrat un àlbum dedicat a Pedro Rabassa sota la direcció d’Enrico Onofri i guanyador del premi FestClásica 2011. Ha col·laborat amb l’ABO & C, dirigida per Ton Koopman. Participa, amb la Fura dels Baus, en l’espectacle Free Bach des del 2014.

És membre actiu de l’Octet Francesc Valls, dirigit per Pere Lluís Biosca i resident a la catedral de Barcelona, el qual se centra en la interpretació de la polifonia religiosa de totes les èpoques i en la recuperació d’autors catalans com l’esmentat Francesc Valls.

Ha guanyat la beca Bach atorgada pel projecte Bach Zum Mitsingen, així com les beques Anna Riera i Victòria dels Àngels.

Marc Sala, Tenor

 

Nascut a Reus, va iniciar els estudis de violí i solfeig amb Maria Massià i Carbonell. Posteriorment va emprendre la carrera de cant al Conservatori Superior Municipal de Música de Barcelona. Va obtenir el títol superior de Cant al Conservatori Superior del Liceu. Va ampliar la seva formació amb la soprano Carmen Bustamante.

Llicenciat en Musicologia per la Universitat Autònoma de Barcelona, va ser professor titular de la Facultat de Psicologia i Ciències de l’Educació Blanquerna, de la Universitat Ramon Llull, de Barcelona (1987-2000).

En el terreny de la lírica ha interpretat, entre d’altres, les òperes Il giovedì grasso, Rita, Don Pasquale, La Fille du régiment, Il barbiere di Siviglia, Le nozze di Figaro, Die Zauberflöte, Don Giovanni, Il mondo della luna, El giravolt de maig i La Belle Hélène.

En el terreny de l’oratori ha cantat obres de Bach, Handel, Vivaldi, Mozart, Charpentier i un gran nombre d’autors catalans dels períodes barroc i clàssic.

Ha enregistrat els CD Barroc català del segle XVIII, Missa en la major de Francesc Juncà, Obra vocal de J. M. Ruera i La Polka Roja, opereta de d’Agustí Cohí Grau.

Des del 2001 participa habitualment en les produccions del Gran Teatre del Liceu.

Toni marsol, bariton

 

Nascut a Cervera, va iniciar la formació musical a la seva ciutat per acabar-la a Barcelona, amb Carmen Bustamante, amb l’obtenció del premi d’honor de Cant del Conservatori Superior de Música del Liceu. Durant aquest període va formar part de dos dels més prestigiosos grups vocals de casa nostra, com són el Cor de Cambra del Palau de la Música Catalana i la Capella Reial de Catalunya.

El seu variat repertori abraça diferents gèneres, amb obres que van des de l’edat mitjana i el Renaixement fins als nostres dies, i una activitat concertística que l’ha portat a actuar en diferents cicles i festivals tant de l’Estat com de l’estranger.

Dins les darreres temporades d’òpera del Gran Teatre del Liceu ha participat en les produccions de Rusalka de Dvořák, Cendrillon de Massenet, Il prigioniero de Dallapiccola i La traviata i Rigoletto de Verdi, entre d’altres.

El seu interès per la música del nostre temps l’ha portat a interpretar obres de diferents autors contemporanis com A. Guinovart, E. Ferrer, Ph. Fenelon, Mariona Vila, Sergio Fidemraizer, Doménech González de la Rubia, Eduardo Diago i J. A. Amargós, amb gravacions i estrenes absolutes de les òperes Regals i El bosc de Farucàrun en coproducció amb el Teatre Lliure i el Centre de Cultura Contemporània de Barcelona.

Arnau Farré, orgue positiu

 

Nascut a Reus, va començar a tenir tractes amb la música de la mà d’Adelaida Ibàñez. Als 10 anys va ingressar a l’Escolania de Montserrat, on, entre altres guanys, va iniciar-se en l’estudi de l’orgue sota el mestratge cordial de Ramon Oranias. Acabada l’etapa montserratina, prosseguí la carrera organística amb Josep M. Mas Bonet, catedràtic d’orgue i baix continu al Conservatori Superior de Música del Liceu.

S’ha prodigat sobretot com a organista acompanyant. Ha col·laborat amb el Cor Vivaldi, la Coral Sant Jordi, el Cor Cererols i el Cor Jove Nacional de Catalunya, amb el qual ha enregistrat un disc dirigit per Josep Vila i Casañas. També forma part del grup de música antiga Companyia Musical, sota la direcció de Josep Cabré.

És llicenciat en Història de l’art i en Musicologia. Treballa com a revisor musical i cap de publicacions a l’editorial Tritó de Barcelona.

L’ORQUESTRA
Orquestra de Cambra Terrassa 48

 

Fundada l’any 2000, aquesta formació es va especialitzar en el repertori escrit per a cordes. Ha col·laborat en enregistraments discogràfics i en importants produccions simfonicocorals. En la seva recerca de literatura per a orquestra de cordes, ha fet primeres audicions de nombroses obres per a aquesta formació així com estrenes d’obres d’autors internacionals, i ha donat impuls a autors catalans com ara A. Guinovart, M Casellas i J. Cornudella, entre d’altres. Ha estat protagonista de primers enregistraments d’obres de R. Lamote de Grignon, J. Manén i M. Oltra.

L’OCT48 ha realitzat espectacles multidisciplinaris com la Suite Carmen de R. Sxedrín, Remena, nena i El Gran Quadern. Ha col·laborat amb artistes com A. Tordera, J. Domènech, P. Sala, Sisa i Sense Sal.

Ha dut a terme diferents projectes per incentivar la música clàssica entre els més petits, com ara el projecte Assaig Obert, en què l’orquestra obre les portes a les escoles en un darrer dia d’assaig, i la producció d’espectacles infantils.

Està dirigida des del violí per Quim Térmens, que ha estat membre de l’Orquestra del Palau de la Música i de l’Orquestra de Cambra Gonçal Comellas. És autor de diversos espectacles infantils. Desenvolupa la seva tasca docent al Conservatori de Música de Vic.

CORS D’ESCENARI
Cor Bruckner

 

El Cor Bruckner Barcelona va ser fundat per Sergi Moreno l’any 2003. El 2007, Júlia Sesé va prendre’n la direcció, primer conjuntament amb J. M. Mindan (fins al 2009) i després amb J. R. Olivé (fins al 2012). Des de llavors, Júlia Sesé el dirigeix en solitari.

El cor ha participat i obtingut diversos reconeixements en concursos com el Concurso Nacional de Corales Antonio José (Burgos, 2012), el Certamen Coral de Cocentaina (Alacant, 2014), el Certamen Coral d’Ejea de los Caballeros (Saragossa, 2018) i, més recentment, el Certamen Coral de Tolosa (País Basc, 2021).

Ha treballat amb directors com J. de la Rubia, M. Valdivieso, X. Puig, Ò. Boada, B. A. Allred, X. Pastrana, A. Reverté i K. Ono, i ha col·laborat amb entitats com la Jove Orquestra Nacional de Catalunya (JONC), l’Orquestra Simfònica del Vallès, l’Orquestra Barroca Catalana, l’Orquestra Simfònica J. Carbonell de les Terres de Lleida, l’Orquestra Simfònica de Barcelona i Nacional de Catalunya (OBC) i el Gran Teatre del Liceu. També ha fet concerts a cappella en espais com l’Auditori de Barcelona i el Palau de la Música, entre d’altres equipaments culturals del país, amb èxit de públic i de crítica.

Participa regularment com a cor pilot del curs de direcció d’estiu de la FCEC, i va ser seleccionat per ser el cor pilot de la masterclass de H. Rilling en l’11è Simposi Mundial de Música Coral (Barcelona, 2017).